Hvor meget mælk i flaskerne?

3. december 2012

Alder:
6 mdr.

Hvor meget mælk i flaskerne?

Hej Helen

Vi har forsøgt med en aftenflaske, som du nævnte i dit svar til mig i sidste uge. Og vi har allerede haft en vis succes.
I forgårs sov min søn fra 22 til 02 og i går fra 22 til 01 efterfølgende vågnede han dog efter 1,5 og 2 timer. Men vi var bare så glade for det lange stræk.
Han drak henholdsvis 90 og 100 ml de 2 aftener. Jeg tænker, at det umiddelbart ikke lyder af meget, da der kan være 260 ml i flasken. Men jeg ved desværre ikke meget, om det med at give flaske.

På den mælk vi har købt, står der ikke noget om, ...

Annonce

... hvor meget han skal have. Mærket er Gerber, som er en del af Nestle. (vi kan dog ikke få NAN som i DK. Men jeg går ud fra, det er samme princip).

I følge min bog fra sundhedsstyrelsen om børn og mad, står der, at et barn på 9 måneder max skal have ¾ L mælk. Men min lille dreng er jo kun 6,5 måneder. Og han bliver stadig ammet min. 6 gange i døgnet.

Hvor meget mælk skal han have i døgnet? og hvor meget mælk skal jeg ca putte i flaskerne?

Jeg håber ikke det er et alt for ”dumt” spørgsmål, når man er mor til 2 :)

Venlig hilsen M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne