Brev:
Hvor meget mælk i flaskerne?
3. december 2012
Alder:
6 mdr.
Hvor meget mælk i flaskerne?
Hej Helen
Vi har forsøgt med en aftenflaske, som du nævnte i dit svar til mig i sidste uge. Og vi har allerede haft en vis succes.
I forgårs sov min søn fra 22 til 02 og i går fra 22 til 01 efterfølgende vågnede han dog efter 1,5 og 2 timer. Men vi var bare så glade for det lange stræk.
Han drak henholdsvis 90 og 100 ml de 2 aftener. Jeg tænker, at det umiddelbart ikke lyder af meget, da der kan være 260 ml i flasken. Men jeg ved desværre ikke meget, om det med at give flaske.
På den mælk vi har købt, står der ikke noget om, hvor meget han skal have. Mærket er Gerber, som er en del af Nestle. (vi kan dog ikke få NAN som i DK. Men jeg går ud fra, det er samme princip).
I følge min bog fra sundhedsstyrelsen om børn og mad, står der, at et barn på 9 måneder max skal have ¾ L mælk. Men min lille dreng er jo kun 6,5 måneder. Og han bliver stadig ammet min. 6 gange i døgnet.
Hvor meget mælk skal han have i døgnet? og hvor meget mælk skal jeg ca putte i flaskerne?
Jeg håber ikke det er et alt for ”dumt” spørgsmål, når man er mor til 2 :)
Venlig hilsen M